سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرجی دیگر

میوه بهشتی                                             صد دانه یاقوت

 

صد دانه یاقوت ... دسته به دسته ... با نظم و ترتیب ... یک جا نشسته ....!!

 

حتما شنیدی که میگن تو هر اناری یه دونه بهشتی هست. میگن انار میوه بهشته به خاطر همین همیشه دونه بهشتی رو توی خودش داره. ولی هیچ کس نمی دونه اون دونه بهشتی کدومه ؟

میگن پیامبر(ص) وقتی روزای جمعه انار می خوردن به هیچ کس نمی دادن و اصرار داشتن تا آخرین دونه انارو خودشون بخورن که نکنه اون دونه بهشتی رو از دست بدن. نمی دونم شاید اگه اون دونه بهشتی توی انار نبود هیچ وقت نمی تونستی این میوه رو توی دنیا پیدا کنی. یعنی یه دونه بهشتی باعث به وجود اومدن اون همه دونه قشنگ میشه.

 میگن آدم های خوب کم اند ولی همین تعداد کم گاهی می تونن روی یه عالمه

آدم تاثیر بذارن.چند روزپیش توی یه کتابی یه حدیث از امام علی (ع) خوندم که (لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقله اهله) در طریق هدایت از کمی نفرات نترسید...

همینه که وقتی حضرت زینب (س) در شب عاشورا از برادرمی پرسد که چقدر مطمئنی به اصحاب امشب که فردا در میان معرکه تنهایت نگذارند؟ امام حسین (ع) می فرمایند: خواهرم نگاه که می کنم از ابتدای خلقت تا کنون و از اکنون تا همیشه اصحابی با وفاتر ومهربان تر از اصحاب امشب و فردا نمی بینم.

اگه دقیق بشی می بینی این تعداد انسان باوفا و مهربان در میان انسان هایی که تا به حال به این دنیا آمده اند،از این دنیا رفته اند و یا در حال زندگی در این دنیا هستند در اقلیت به توان n است.

مثل همه اتفاق های بزرگی که تا به حال افتاده مثل انقلاب که از یک عده اندک شروع شد و کم کم تمام مردم همراه شدند و یا در دفاع هشت ساله و....

" فیهما فاکهه ونخل و رمان ... فبای الاء ربکما تکذبان !! میوه بهشتی انار... رمان ... درباره این رمان میشه به اندازه یه رمان مطلب نوشت . درباره دونه های انار که چقدر محکم کنار هم قرار گرفتن واگه  به نظر می رسه توی یه انار دسته دسته دونه هایی هستن که از هم جدا شدن این جدایی فقط با یه پوشش سفید نازکه،انگار که اصلا از هم جدا نشدن.

 

خوب راجع به چی می گفتم جنگ،انقلاب،عاشورا،انار، ...

هیچکدوم! درباره اون دونه بهشتی می گفتم.تا حالا دقت کردی ما آدم ها هم یه دونه بهشتی برای خودمون داریم. یه دونه ای که انگار همه ما به خاطر اون دونه الان توی دنیا هستیم. درست مثل انار که به احترام دونه بهشتی اش از بهشت به اینجا اومده.یه دونه ای که خودش بهشتیه و همه ما رو می تونه بهشتی کنه!

یه دونه دردونه.اما همون جوری که کسی نمی دونه توی یه انار، دونه بهشتی کجاست ، ما هم نمی دونیم دونه بهشتی ما کجاست؟ ولی خدا وعده داده که اون دونه رو یه روز به ما نشون میده....

نمی دونم شاید وقتی اون روز بیاد ، همه انار ها هم دونه بهشتی خودشون رو نشون بدن!

پی نوشت1: اینقد موضوع برای نوشتن داشتم بعد از این همه تاخیر که درباره اونا به وحدت نرسیدم، ترجیح دادم این مطلب دوست خوبم رو که داده بود بخونم، فعلا بذارم برای بازگشت دوباره!     

پی نوشت 2 : هفته گذشته در جشنواره تولیدات رسانه ای دانشجویی رتبه برتر شدیم و من به عنوان سرپرست گروه مورد تقدیرقرار گرفتم... خدا رو شکر . شنبه هم ساعت2 تالار وحدت در کنار مطبوعات حرفه ای برای اختتامیه جشنواره مطبوعات دعوت شدیم، گفتند آثارم رتبه آورده ... باز هم خدا رو شکر . ولی یک سوال ! جایگاه واقعی مطبوعات دانشجویی کجاست؟  

پی نوشت 3 : جشنواره فیلم فجر امسال هم تمام شد، خیلی نظرات متفاوت بود، هنوز به جمع بندی نرسیدم ولی حتما در پست های آینده بهترین فیلم ها را برای دیدن به دوستان توصیه می کنم ...

پی نوشت4 : غیبت طولانی از بابت گرفتاری زیاد بود و شاید کمی گم شدن لا به لای ورق های زندگی !! برای هم دعا کنیم ... محتاجیم به دعا                        

                                                                                                                                                                                                                      

 

         


نوشته شده در جمعه 90/11/28ساعت 2:36 عصر توسط پرنده نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin