سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرجی دیگر

تقارن های قشنگ امروز: میلاد مولود کعبه ، لذت یک خاطره شیرین یک خاطره خونین ولی پر افتخار، روز پدر ، گرامی یاد پدران آسمانی و .... مبارک .

می توانم بگویم تقریبا اولین باری بود که به یک کنسرت به معنای کنسرت می رفتم، می گویم تقریبا چون قبل تر در جشن ها و محافل مختلفی که به واسطه حیطه کاری خانوادگی شرکت می کنیم اجرای زنده دیده بودم در محافل فرهنگی و هنری و .... از سالار عقیلی و خواجه امیری و علیزاده و ... گرفته تا اصفهانی و افتخاری و ... لوریس چکنواریان و .... قطعاتی از مجید انتظامی و ... القصه ولی این اولین بار بود که  در یک کنسرت حرفه ای ! شرکت می کردم. دلیل قبل تر نرفتن هم شاید فضایی بود که ناخداگاه شاید هم خودآگاه !! در اغلب کنسرت ها ایجاد می شود و معمولا وجود دارد و حس می کردم که در این کنسرت خاص از این فضاها یا نیست یا حداقلی است .... اول از همه برای رفع سوء تفاهم بگویم که منظورم این نیست  که خوانندگان دیگر  را زیر سوال ببرم و یا مسائلی از این دست... همانطور که معتقدم خیلی از خواننده های ما کارهای خوبی در کارنامه  شان داشته اند که خود من در لحظات معنوی زندکی ام از صدایشان بهره جسته و یا با شنیدن قطعاتشان حال روحی خوبی پیدا کرده ام مثل وقتی محسن چاووشی " پرچم سفید " می خواند یا محسن یگانه برای پدر شهیدش و یا بهنام صفوی برای امام رضا(ع و علیزاده برای لحظات قبل از افطار از معجزه خدا می گوید... والبته این  را هم از لطف صدا وسیما داریم که برای امثال من که گزیده موسیقی گوش می دهند، این قطعات را پخش می کند تا آشنا شویم وگرنه ما را آشنایی کاملی نیست با آلبوم های این بزرگواران، خوشبختانه یا متاسفانه!

ولی حرفی را که باید گفت می باید گفت! حرف گفتنی من درباره حامد زمانی است که گرچه  قبل تر  از بعضی ها شنیده بودم که برای مجوز گرفتنش، برای چاپلوسی... یا هر دلیل ناخالص دیگری در این زمینه آمده، ولی وقتی بیشتر با خودش آشنا شدم و حرف هایش را، گفتگوهایش را خواندم و بعد از آن دفعه ای که آمد به دعوت ما برای جشن حضرت زهرا(س به دانشگاهمان، فهمیدم که  خالص است و انشالله که بماند... فهمیدم  این شنیده ها غلط است، او از رودربایستی با خودش در آمده که چه بخواند و با چه شعری و برای کدام آدم ها... و این بهترین حرف گفتنی برای حامد زمانی است و تعارف نداریم که در جامعه موسیقی کشور از این دست چهره ها کم است و باید حمایت شود از طرف من و تو و هر کسی که قلبش می تپد برای موسیقی در خدمت دین، موسیقی در خدمت خوبی ها.

کنسرت دیشب فضای تقریبا خوبی داشت، می گویم تقریبا چون به هر حال کنسرت بود و همه نوع آدمی شرکت می کنند، وقتی چندباری از جمعیت از طرف یکی دو تا از آقایان شنیدم که " حامد ریتمیک بخون ... شاد بخون ..." در صورتیکه واقعا شاد بود ولی نه لزوما آنچه که می گوییم " ترکاندن در مجلس و ..."!  که حتی حامد زمانی در پاسخ گفت "میگی ریتمیک بخون ! پس این چی بود ؟! "آنجا فهمیدم که واقعا سلیقه و ذائقه مخاطب یا حداقل گروهی از مخاطبان جهت دار شده و چه حیف که اینگونه شده ... ولی وقتی دوستان زیادی را آنجا دیدم که شاید در هیچ کنسرتی نتوان آنها را دید، مثل زوج های مذهبی که آمده بودند ... خانواده هایی که با تمام اعضای خانواده و  از بافت سنتی آمده بودند ... ادم هایی که آنها هم برای لذت بردن از موسیقی اصیل حقی دارند قطعا و شاید  تا به حال فضایی مهیا نبوده که در اینگونه مراسم ها حضور پیدا کنند، دلم آرام گرفت و یادم آمد که مخاطب واژه ای گسترده است و نه لزوما آنکه تو فکر میکنی...

و اما یک سخن خطاب به حامد زمانی : 

می توانی مطمئن باشی که هیچ وقت ما و دوستان ما تنهایت نمی گذاریم در این دنیای رنگانگ موسیقی( نمی گویم وانفسا چون موسیقی هم ابزاری است که می توانی اهلی اش کنی) و برایت آرزو می کنیم این ابزار وحشی را در دستانت رام کنی و بر آن سوار شوی ولی بدان که سلیقه آنها که می خواهند خیلی ریتمیک باشی و خیلی خیلی خیلی شادتر از اینکه هستی با سلیقه مخاطبی که برایش آمدی به این عرصه کمی متفاوت است پس راه میانه را بگیر و مطمئن باش برای ذائقه ای که در موسیقی های خاص گیر نکرده باشد، صدایت آرام و دلنشین و شاد است و برای روحش آزاردهنده نیست... با آرزوی محکم شدن گام هایت در این مسیر.

بیشتر نوشت:

-دیشب تعدادی از اهالی میمه که همشهری آقای زمانی هستند هم آمده بودند و این اتفاق به نظرم اتفاق قشنگی بود، حضور کسانی که با تمام سادگی و خلوصشان از راه دور آمده بودند تا موذن سابق محل و دوست کودکی شان را همراهی کنند.

- آقای زمانی گروه خیلی خوبی دارد و دوستان همراهی که آرزو مندیم رابطه صمیمی شان همینطور بماند و اینجا تشکر ویژه ای از آقای محمد بیدهندی باید کرد که هم در برنامه دانشگاه ما و هم دیشب به همراه دوستان دیگرش خیلی زحمت کشید.

- کار قشنگ حامد زمانی دعوت از چند جانباز بود که مناسبت هم داشت و قطعه ای که به آنها تقدیم کرد و قبلش می گفت که دستانم می لرزد مقابل این عزیزان بخوانم و از دینی که داشت و همه داریم به این قشر سرفراز و ...یاد می کرد و یادآوری مکرر حامد زمانی در رابطه با میلاد مولود عزیز امروز در میان قطعاتش و پایان دادن کارش با ترانه ای که به "یا علی "ختم می شد.

- وقتی یکی از دوستان صمیمی م که مدتی بود خبری نداشتم از او را دیشب دیدم که با همسرش آمده بود که هر دو از فعالین دانشجویی و واقعا مومن بودند خیلی خوشحال شدم و برایم جالب بود که می گفت مدتی قبل هم اینجا امدیم کنسرت سالار عقیلی ... بالاخره اینها را باید بیاییم دیگر ...اگر ما نیاییم چه کسی بیاید

این مطلب را در این لینک با عکس  ها می توانید ببینید

http://alzahra.masjedun.com/index.aspx?siteid=297&pageid=47997&newsview=265053

سایت دختران ایران زمین


نوشته شده در جمعه 92/3/3ساعت 12:53 عصر توسط پرنده نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin