سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرجی دیگر

غزه ای های رافضی؟!!!

باتبریک پیروزی غرورآفرین مقامت اسلامی در غزه ، برآن شدیم تا مصاحبه کوتاهی با آقای روییوران کارشناس مسایل لبنان و فلسطین ، پیرامون مذهب و فرهنگ مردم غزه داشته باشیم... البته بماند که چه قدر سعی کردیم تا ایشون رو پیدا کنیم  و بعد هم مصاحبه تلفنی کردیم !

اینو برای نشریه دانشگاهمون گذاشتم ،‏شما هم بخونید جالبه ...

 

1. با توجه به شایعاتی که اخیرا مطرح شده بود میخواستیم بدانیم  آیا مردم غزه سنی های متعصبی هستند و یا  اصولا دیدگاه آنها نسبت به شیعیان ایران چیست؟

 

اساساٌ ما در غزه شیعه نداریم و رافضی واژه ای است که سنی های متعصب در معرفی شیعیان بکار می برند. بطور کلی مردم غزه مسلمان سنی مذهب و عمدتاٌ شافعی مذهبند و آنها هیچ مشکلی با شیعیان ایران ندارند. این شایعه ایست که گروهی از افراد مغرض به قصد نا امنی و اختلاف میان شیعیان ایران و مردم غزه مطرح می کنند.    

2. در مواردی عنوان میشود  فلسطینی ها  خود اقدام به فروش زمین های خود کرده اند و بخشی از زمین ها را هم  ملکه انگلیس خریده  و بخشی هم توسط افراد دیگر خریداری شده ، با این اوضاع آیا هم اکنون ادعای مالکیت آنها قانونی است؟

    

 اولا بحث خرید زمین توسط ملکه انگلیس شایعه ایست که قبل از انقلاب توسط سفارت اسرائیل در تهران مطرح شد و هیچ اسنادی مبنی بر اینکه فلسطینیان زمین های خود را فروخته باشند وجود ندارد در واقع صهیونیستها برای توجیه جنایتهای خود در این سرزمین این بحث را مطرح می کنند و حقیقت آن است که آنها مردم فلسطین را با ارعاب و تهدید از سرزمین خود بیرون رانده اند.   

 

3. نقش مردم غزه در انتخابات چیست و چرا آنها حماس را به تشکیلات خود گردان ترجیح دادند؟  

 

مجموعه خودگردان راهکار سازش از طریق گفتگو با اسرائیل را در پی گرفته است واین در 15 سال گذشته نتیجه ای در بر نداشته در حالیکه حماس نیروی مقاومت است.و مردم مقاومت و اسلامگرایی را بر سازش ترجیع میدهند. اکثریت مردم در انتخابات شرکت می کنند و این انتخابات کاملا رسمی و قانونی بوده و در نهایت  طوری میشود که  61 درصدکرانه باختری به حماس رای دادند و از بین 120 نماینده مجلس 74 نفر آنها نماینده حماس هستند .

 

4.  غزه از نظر موقعیت جغرافیایی وجمعیت در چه وضعیتی قرار دارد؟

غزه 5/1 میلیون جمعیت و367 کیلومتر مربع وسعت دارد.از شمال شرق با سرزمین های اشغالی 1948 فلسطین هم مرز است. از جنوب هم با مصر مرز زمینی دارد. غزه با توجه به جمعیتی که در این مساحت کم  دارد ، پرجمعیت محسوب می شود. 

 

5.  مردم ایران در چه زمینه هایی با مردم  غزه   اشتراک دارند؟

ما اشتراکات دینی و تاریخی زیادی  با مردم غزه داریم ، در واقع نوار غزه و فلسطین بخشی از دولت فاطمی بود و دولت فاطمی دولت شیعه بود. به همین دلیل است  که تاثیر گذاری شیعه در غزه آشکار است بطور کلی ما با حماس ،  جهاد  و  حزب الله از لحاظ سیاسی دیدگاه واحدی داریم ولی از لحاظ فقهی تفاوت هایی داریم که این مسئله مشکل ایجاد نمی کند بلکه باعث گسترش انقلاب اسلامی ایران در جوامع سنی مذهب می شود طوری که سنی ها بدون تغییر در مذهب اشتراکاتی با شیعه انقلابی پیدا می کنند در واقع یکی از دلایل ادامه فرهنگ مقاومت در غزه تاثیر گذاری از انقلاب اسلامی

ایران است.

 

 

6. مردم نوار غزه از لحاظ مالی، بعد علمی و هوش در چه سطحی قرار دارند؟

 

گرایش به علم در جامعه فلسطین بخصوص غزه به دلیل شرایط سیاسی بسیار بالاست. این منطقه دانشمندان بزرگی دارد. این جامعه کاملاٌ فرهنگی و تحصیل کرده و تا حدودی دنیا دیده است. اما از لحاظ مالی و اقتصادی ، جامعه ای بسیار فقیر است. در واقع اسرائیل مانع توسعه این منطقه شده است. بخصوص در جنگ 22 روز اخیر منطقه صنعتی غزه  کاملاٌ منهدم شده  طوری که بیکاری در این منطقه بالای 60 درصد و 50 در صد مردم زیر خط فقر زندگی می کند.

 

با تشکر از وقتی که به مادادید. خدانگهدار  

                                                                                                        والسلام

راستی برای این ایام انقلاب و دهه افتخار با مطالب توپ حتما آپ میکنم.


نوشته شده در یکشنبه 87/11/13ساعت 1:5 صبح توسط پرنده نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin